Promenad

1. Går ut för att tänka på Stellas och min hälsa.
2. Tänker "jag tar Jakobbergsskogen runt"
3. Hmm, jag svänger av för att solen lyser så härligt på gammla flygplatsen
4. Nice här var det fint
5. Går en bit bortåt
6. För mycket snö... Sätter  kurs mot gång stigen igen
7. Det går inge bra att gå i snö som är cirka 1 m hög...
8. försöker för jävels att gå på snön (det var sån där snö när det översta lagret är hårt, men tunt,)
9. ger upp att gå på snön när jag för miljonte gången sjunkit ner
10. Det river på benen för varje gång som jag åkte ner i snön så åkte överdragsbyxorna OCH dom andra byxorna upp och det blir kallt...
11. Kommer på den geniala ideén att krypa fram
12. Kryper fram försiktigt ovanpå snön för att inte sjunka ner
13 Stella tittar konstigt på mig
14. ETT STAKET!!!!
15. MED TAGGTRÅD!!!
16. Går kryper längst staketet föt att hitta hål eller liknande
17. ÄNTLIGEN! taggtråden längst ner har gått av och jag kan klättra över staketet och under dom andra 2 taggtrådarna men det visar sig att staketet går upp till hakan så jag tar mig över klumpigt
18. sjunker ner i snön på andra sidan
19. Bär över Stella
20. Kryper yterligare 20 meter och om någon såg mig tänkte dom nog "hmm, vad gör hon???"
21. Kryper...
22. 1 meter kvar till vägen
23. Kommer upp på vägen och känner STOR lättnad 
24. Går fridfullt längs stigen
25. Viker av från stigen till en större väg pga bättre vägunderlag
26. Har aldrig vart där förut och på alla dörrar står det; TILLTRÄDE FÖRBJUDET för obehöriga
27. Vandrar snabbt därifrån
28. Hör en hund skälla och kopplar Stella på 2 röda
29. Stella haltar lite så jag kollar in hennes tassar
30. Stora is klupar på hela hennes trampdynor
31. Går vidare
32. Bär Stella ett tag för hon haltar lite
33. Alla glor på Stella, ja det är ju trevlig att glo lite ibland
34. Går genom Semisparken snart hemma!!!
35. SJUNKER NER I DEN J*VLA SNÖN !#"¤%&
35. Ser Nils och Mamma komma promenerande på den upplogade gatan
36. Springer mot dom
37. Sjunker
38. Dom ber mig följa med till apoteket för att sedan gå på PROMENAD!
39. Följer med i behov av att klaga på snön
40. Berättar ovanstående punkter för Mamma
41. Går mot Mariebergsskogen
42. Går lite tips-promenad och tittar på hur vackert allt är(för det är det ju trots allt)
43. Nils sätter sig på "vargen" (alla solen barn fattar)
44. Snart hemma, igen...
45. Kommer in och är blöt upp till knäna och ner under hälen
46. Ligger här och väntar på nybakta bullar

Hmm detta var tänkt att bli något kortare men hallå har ni vart med om en så händelserik promenad i hela ert liv???

Ha en bra dag (=

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Hanna Rhodin

HAHHAHAHAHHAHHAHA fan vikken promenad Johanna oo: ;)

2010-03-12 @ 22:02:03
URL: http://hannasweekends.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0