Grottbjörnens folk

Jag har läst denna bok. Och jag vet att alla där ute bara : öööö va fan är det där??? Jag tänker inte läsa den!
För det var precis vad jag själv sa...
Men den var såååå bra!!!!
Den handlar då om Ayla som är en Homo sapiens/Cromagnonm (vi är homo sapien sapiens)
Hon tappar bort sin familj i en jordbävning och blir sedan upphittad av Neandertalare som tar hand om henne.
Hon blir snabbt mycket längre än dom och har ett helt annat sätt att lära sig på än va dom har.
Boken handlar helt enkelt o hur hon lever bland Neandertalare och vad hon känner, tycker och tänker.
Jag tycker verkligen att ni ska läsa den i alla fall dom första 50 sidorna!
För om man väl kommer in i den så är den så bra och gripande att ma inte förstår att den utspelar sig för ca 35,000 år sedan.
Jag borde kanske nämna att det är en bok på ca 500 sidor och att man blir så fast i den att man inte kan sluta läsa... Så detta är en perfekt sommarlovs bok och dessutom finns det 4 st härliga fortsättningar varav en är på ca 800 sidor...
Men det är så värt det och...Ni måste läsa den!!!!
Läs bara 50 sidor. Jag lovar att ni kommer att bli faschinerade! Och rörda! Och irriterade! Och ledsna! Och, och... Massa mer olika saker!
Gör som jag säger! Gå till bibloteket och låna den (Jag lovar att den finns, den va as populär på 80-talet).
SNÄLLA!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Amelie

Sa ju det...;-)

2010-05-13 @ 15:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0